ХІV міжнародна науково-практична конференція «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності» 10 листопада 2023 р.

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65366

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 88
  • Item
    Children's socialization processes using computer, information and communication technologies
    (National Aviation University, 2024-06-18) Pietras, Kacper; Książak, Kinga; Ambroziak, Julia
    This paper examines the impact of computer, information, and communication technologies (ICT) on the socialization of children and adolescents. The study highlights the dual nature of ICT, presenting both opportunities and risks. Digital platforms such as social media, instant messaging, and online communities play a crucial role in shaping social interactions, fostering peer relationships, and facilitating knowledge exchange. However, excessive reliance on digital communication can lead to reduced face-to-face interactions and potential issues with trust and online safety. Also explores how ICT influences emotional development, self-identification, and group dynamics among young people. The study is based on interviews with children aged 12-14, providing insights into their communication preferences and the effects of digital engagement on their social lives. Досліджується вплив комп’ютерних, інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на соціалізацію дітей та підлітків. Розглядаються як позитивні, так і негативні аспекти використання цифрових технологій. Соціальні мережі, чати та онлайн-спільноти відіграють важливу роль у формуванні соціальних зв’язків, взаємодії з однолітками та обміні знаннями. Водночас надмірна залежність від цифрового спілкування може призвести до зменшення безпосередніх контактів, проблем із довірою та безпекою в Інтернеті. Також аналізується вплив ІКТ на емоційний розвиток, самоідентифікацію та групову динаміку молоді. Дослідження базується на опитуванні дітей віком 12-14 років, що дозволяє зрозуміти їхні комунікаційні уподобання та соціальні наслідки цифрової взаємодії.
  • Item
    Шляхи підвищення якості підготовки фахівців в області інформаційних технологій в контексті світових і вітчизняних тенденцій
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Веретільник, Тимофій Іванович; Мамонов, Юрій Петрович; Денисенко, Світлана Миколаївна
    Розглянуті світові та вітчизняні підходи в забезпеченні якості підготовки фахівців в області інформаційних технологій в закладах вищої освіти. Освітня реформа – одна із ключових євроінтеграційних реформ. Саме освіта має сформувати у свідомості громадян ту систему цінностей, яка ментально наблизить нас до країн ЄС і активізує впровадження європейських принципів у функціонування владних інститутів та в життя суспільства. Global and domestic approaches to ensuring the quality of training of specialists in the field of information technologies in higher education institutions are considered. Educational reform is one of the key European integration reforms. It is education that should form in the minds of citizens the system of values that will mentally bring us closer to the EU countries and activate the implementation of European principles in the functioning of government institutions and in the life of society.
  • Item
    Дослідження концептуальних вимог до освітніх онлайн-порталів з точки зору сучасності
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Гальченко, Світлана Миколаївна; Гніденко, Сергій Олександрович
    Дослідження присвячене системному аналізу концептуальних вимог до освітніх онлайн-порталів у сучасному освітньому контексті. На розгляд обрані ключові аспекти, які визначають ефективність та актуальність освітніх ресурсів в онлайн-середовищі. Спеціальний акцент приділяється оцінці відповідності порталів сучасним тенденціям у розвитку освіти, враховуючи швидкий технологічний прогрес та швидкозмінні потреби користувачів.Результати дослідження можуть служити основою для удосконалення існуючих онлайн-освітніх платформ та розробки нових, що відповідають високим стандартам сучасної освіти. Акцент на концептуальних вимогах дозволяє врахувати не лише технічні аспекти, а й педагогічні, відзначити їх безпосередню взаємодію та значення обох аспектів в контексті підвищення ефективності електронного навчання. The study is devoted to the systematic analysis of conceptual requirements for educational online portals in the modern educational context. The key aspects that determine the effectiveness and relevance of educational resources in the online environment are selected for consideration. Special emphasis is placed on assessing the portals' compliance with modern trends in the development of education, taking into account rapid technological progress and the rapidly changing needs of users. The results of the research can serve as a basis for improving existing online educational platforms and developing new ones that meet the high standards of modern education. Emphasis on conceptual requirements allows to take into account not only technical aspects, but also pedagogical ones, to note their direct interaction and the importance of both aspects in the context of improving the effectiveness of e-learning.
  • Item
    Системи прокторінгу для проведення онлайн іспитів
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Кобзев, Ігор Володимирович; Тимченко, Олександра Леонідівна
    Попит на онлайн-освіту поступово зростає. Більшість університетів та інших закладів стикаються з тим, що відстежити, наскільки чесно слухачі дистанційно складають іспити, практично неможливо. В онлайн-форматах є багато простих можливостей, які дозволяють обманювати і використовувати сторонню допомогу. Онлайн-прокторінг в дистанційній освіті є ефективним технологічним рішенням для запобігання академічній нечесності. The demand for online education is gradually increasing. Most universities and other institutions face the fact that it is almost impossible to track how honestly students take exams remotely. In online formats, there are many simple opportunities that allow you to cheat and use thirdparty help. Online proctoring in distance education is an effective technological solution to prevent academic dishonesty.
  • Item
    Світовий досвід використання інтерактивних видань для навчання дітей
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Кокоровець, Мілєна Олександрівна
    Ціль роботи дослідити використання інтерактивних видань для навчання дітей та розглянути досвід світових видавництв у впровадженні таких видань в освітній процес. Проаналізовано вплив інтерактивних матеріалів на мотивацію учнів, їх розуміння навчального матеріалу та навички розв'язування реальних завдань. Проведено аналіз діяльності видавництв, спеціалізованих на створенні інтерактивних видань для навчання. Розглянуто їхні підходи до розробки та впровадження навчального контенту, а також визначено внесок цих видавництв у розвиток сучасної освіти. The purpose of the work is to study the use of interactive publications for teaching children and to consider the experience of world publishers in implementing such publications in the educational process. The article analyses the impact of these materials on students' motivation, understanding of educational material and skills in solving real-world problems. The activities of publishing houses specialising in the creation of interactive learning materials are analysed. Their approaches to the development and implementation of educational content are considered, and the contribution of these publishers to the development of modern education is determined.
  • Item
    Сучасні особливості організації навчального процесу в закладах освіти України
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Макаренко, Марина Борисівна
    Розглянуто особливості організації та адаптації навчальної діяльності студентів до реалій і викликів воєнного стану в Україні. The peculiarities of the organization and adaptation of students' educational activities to the realities and challenges of the martial law in Ukraine are considered.
  • Item
    Інтерактивні онлайн-тренажери з математики для учнів початкової школи
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Подолянюк, Вероніка Володимирівна; Мінтій, Ірина Сергіївна
    У роботі проаналізовано використання платформ LearningApps.org, Brainscape та Новатіка в освітньому процесі, зокрема розглянуто переваги та недоліки навчальних інструментів. The paper analyzes the use of LearningApps.org, Brainscape, and Novatica platforms in the educational process, in particular, the advantages and disadvantages of educational tools.
  • Item
    Application of NFC-tags in educational publications
    (National Aviation University, 2024-06-18) Prudnikova, Kateryna Oleksandrivna; Voronina, Yelyzaveta Serhiivna
    The possibilities and prospects of using NFC-tags technology in educational publications are considered. Important aspects of the implementation of this technology in the educational process are investigated and recommendations for its successful implementation are provided. The effectiveness of using NFC tags in training has been investigated. It points out the importance of preparing the teaching staff for the use of NFC technology and the importance of systematically updating content. Possible financial and technical aspects of the implementation of NFC tags in the educational process are considered. Розглядаються можливості та перспективи використання технології NFC-міток в навчальних виданнях. Досліджуються важливі аспекти впровадження цієї технології в освітній процес та надаються рекомендації для її успішного впровадження. Досліджено ефективність використання NFC-міток у навчанні. Вказується на важливість підготовки педагогічного складу до використання NFC-технології та на важливість систематичного оновлення контенту. Розглядаються можливі фінансові та технічні аспекти впровадження NFC-міток у навчальному процесі.
  • Item
    Wykorzystanie Microsoft Teams jako głównej platformy edukacyjnej dla studentów zagranicznych podczas nauczania na odległość
    (National Aviation University, 2024-06-18) Smijan, Switłana Iwanowna; Koszak, Bohdan Oleksandrowycz; Slaba, Uljana Stepaniwna; Bilukha, Anastazja Wiktoriwna; Franchuk, Maksym Walentynowicz
    W badaniu tym zaprezentowano wykorzystanie platformy Microsoft Teams jako podstawowej platformy edukacyjnej podczas nauczania na odległość oraz oceniono jej skuteczność. Autorzy przeprowadzili kompleksową analizę danych dotyczących wykorzystania aplikacji Microsoft Teams w edukacji, zebrali opinie od uczniów i nauczycieli i stwierdzili znaczącą poprawę w dostępie do materiałów edukacyjnych i możliwościach komunikacji. Studenci preferowali Microsoft Teams ze względu na jego wyjątkowe funkcje, w tym czat natychmiastowy, możliwości multimedialne, funkcjonalność międzyplatformową i integrację z Microsoft 365. Badanie podkreśla znaczenie przyjaznych dla użytkownika i bogatych w funkcje platform do nauki na odległość, przy czym Microsoft Teams wyłania się jako platforma najwyżej oceniana przez większość studentów. Це дослідження демонструє використання Microsoft Teams, як основної освітньої платформи під час дистанційного навчання та оцінює її ефективність. Автори провели всебічний аналіз даних, пов'язаних з використанням Microsoft Teams у сфері освіти, зібрали відгуки від студентів і викладачів і виявили значні покращення у доступі до навчальних матеріалів та можливостях комунікації. Студенти віддали перевагу Microsoft Teams за його унікальними можливостями, включаючи миттєві чати, мультимедійні можливості, функціональність для різних платформ та інтеграцію з Microsoft 365. Дослідження підкреслює важливість зручних для користувача та функціонально багатих платформ для дистанційного навчання, причому Microsoft Teams виявилась платформою яку найвище оцінили більшість студентів. This study explores the use of Microsoft Teams as the primary educational platform during remote learning and evaluates its effectiveness. The authors conducted a comprehensive analysis of data related to Microsoft Teams usage in education, collected feedback from students and educators, and found significant improvements in access to educational materials and communication opportunities. Students preferred Microsoft Teams for its unique features, including instant chats, multimedia capabilities, cross-platform functionality, and integration with Microsoft 365. The research emphasizes the importance of user-friendly and feature-rich platforms for distance learning, with Microsoft Teams emerging as a preferred choice.
  • Item
    Аспекти якісного використання мультимедійних технологій викладачами спеціальних дисциплін у закладах вищої і предвищої освіти
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Смолкін, Владислав Натанович
    Розглянуті аспекти якісного використання мультимедійних технологій викладачами спеціальних дисциплін. Охарактеризована суть якісного використання мультимедійних технологій. Окреслений очікуваний результат: високий рівень освіти в України та висока професійна компетентність майбутніх фахівців. Підтверджений безпосередній вплив мультимедійних технологій і комунікативних інструментів на якість освіти. Considered aspects of the qualitative use of multimedia technologies by teachers of special disciplines. The essence of qualitative use of multimedia technologies is characterized. The expected result is outlined: a high level of education in Ukraine and high professional competence of future specialists. The direct influence of multimedia technologies and communication tools on the quality of education has been confirmed.
  • Item
    Доцільність використання субтитрів у навчальному відеоконтенті
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Тхоров, Владислав Олексійович
    Причиною дослідження є збільшення попиту на навчання з використанням відеоматеріалів. Субтитри є їхньою графічною складовою, щодо правильності використання якої можуть виникнути сумніви. Для проведення дослідження використовувався аналітичний підхід, який включав у себе пошук, аналіз та систематизацію наукових джерел з метою розробки концептуального висновку щодо доцільності використання субтитрів у навчальних відеоматеріалах. У результаті було сформульовано ряд методологічних порад, які забезпечують щонайбільш природнє впровадження субтитрів. The reason for the study is the increase in demand for training using video materials. Subtitles are their graphic component, about the correct use of which doubts may arise. An analytical approach was used to conduct the research, which included the search, analysis and systematization of scientific sources in order to develop a conceptual conclusion regarding the feasibility of using subtitles in educational video materials. As a result, a number of methodological tips were formulated, which ensure the most natural implementation of subtitles.
  • Item
    Створення відеоуроду за допомогою використання мультимедійних програм
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Франчук, Наталя Петрівна; Франчук, Роксолана Василівна
    Розкрито загальну процедуру створення відеоуроків. Розглянуто програмні засоби для створення та редагування відеоуроків. Показано використання однієї з програм для створення відеоуроку. Наведено програмний засіб за допомогою якого можна прибрати зайві шуми чи погані кадри. The general procedure for creating video lessons is disclosed. Software tools for creating and editing video lessons are considered. The use of one of the programs for creating a video lesson is shown. A software tool with which you can remove excess noise or bad frames is provided.
  • Item
    Influence of visualization on the learning process and perception of information
    (National Aviation University, 2024-06-18) Khomenko, Mariia Henadiivna; Denysenko, Danylo Mykolayovych
    The work is dedicated to the pressing issue in organizing the modern educational space - the utilization of visualization technologies. Visualization technologies are aimed at enhancing the efficiency of learning, making it more immersive, and boosting educational interest. Робота присвячена актуальній проблемі організації сучасного освітнього простору – використанню технологій візуалізації. Технології візуалізації спрямовані на те, щоб підвищити ефективність навчання, зробити його більш захоплюючим і підвищити навчальний інтерес.
  • Item
    Досвід вчителів у використанні електронних освітніх ресурсів
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Чорненька, Іванка Валентинівна
    Дослідження спрямоване на вивчення та аналіз досвіду учителів у використанні електронних освітніх ресурсів в сучасному освітньому середовищі. Метою дослідження є визначення переваг та викликів, з якими зіштовхуються вчителі під час впровадження електронних ресурсів у навчання, а також розгляд практичних прикладів та рекомендацій для успішного використання цих ресурсів. The study is aimed at studying and analyzing the experience of teachers in the use of electronic educational resources in the modern educational environment. The purpose of the study is to determine the advantages and challenges that teachers face when implementing electronic resources in education, as well as consider practical examples and recommendations for the successful use of these resources.
  • Item
    Мультиплатформна концепція соціальних медіа
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Шевченко, Катерина Сергіївна
    Сучасний цифровий світ вимагає від підприємств та осіб ефективного використання соціальних медіа для комунікації, маркетингу та взаємодії з аудиторією. У цьому контексті мультиплатформна концепція соціальних медіа набула великої актуальності. Дослідження засноване на аналізі ключових аспектів цієї концепції та дослідженні впливу на результати в цифровому маркетингу і комунікаціях. Висновки дослідження підкреслюють необхідність індивідуальних стратегій для кожної соціальної медіа платформи, а також важливість адаптації контенту, системного аналізу результатів та постійного вдосконалення стратегій. Мультиплатформна концепція сприяє підвищенню ефективності спілкування та досягненню успіху в цифровому світі соціальних медіа. The modern digital world demands efficient utilization of social media for communication, marketing, and audience engagement from both businesses and individuals. In this context, the multiplatform concept of social media has gained significant relevance. This research is based on the analysis of key aspects of this concept and its impact on digital marketing and communications outcomes. The study's conclusions emphasize the necessity of individual strategies for each social media platform, as well as the importance of content adaptation, systematic result analysis, and continuous strategy improvement. The multiplatform concept contributes to enhancing communication efficiency and achieving success in the digital realm of social media.
  • Item
    Системи обробки мовних сигналів з використанням штучного інтелекту
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Бобарчук, Олександр Антонович; Брягін, Олег Володимирович; Завадецький, Іван Петрович; Зелінська, Ольга Вікторівна; Bobarchuk, Oleksandr Antonovych; Briagin, Oleh Volodymyrovych; Zavadetskii, Ivan Petrovich; Zelinskaya, Olga Viktorivna
    Розглянуті традиційні методи обробки мовних сигналів та новітні із застосуванням штучного інтелекту. Проведений огляд систем обробки звукових файлів, які використовують штучний інтелект. Наведені у порівнянні результати обробки мовного фрагменту у двох сервісах - Adobe Podcast та Cleanvoice AI. The traditional methods of processing speech signals and the latest ones with the use of artificial intelligence are considered. An overview of sound file processing systems that use artificial intelligence was conducted. The results of speech fragment processing in two services - Adobe Podcast and Cleanvoice AI are compared.
  • Item
    Використання технологій штучного інтелекту при створенні та редагуванні аудіоконтенту
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Гніденко, Сергій Олександрович; Петренко, Максим Сергійович; Hnidenko, Serhiy Oleksandrovych; Maksym Serhiiovych
    Активний розвиток технологій штучного інтелекту (ШІ) значною мірою впливає на сучасні методи створення та редагування мультимедійного контенту в цілому, та зокрема аудіоконтенту. Галузь аудіовиробництва швидку адаптується та починає використовувати нові можливості. Використання штучного інтелекту в аудіовиробництві не тільки прискорює та автоматизує ряд завдань, але й створює принципово нові можливості при створенні звукового супроводу. Дане дослідження присвячене основним аспектам застосування технологій ШІ для синтезу мовлення, створення та редагування музики та інших типів звукового контенту. Наведено приклади нових та унікальних засобів, що можуть використовуватись при створення звукового супроводу мультимедійних проєктів. The active development of artificial intelligence (AI) technologies has a significant impact on modern methods of creating and editing multimedia content in general, and audio content in particular. The audio industry is quickly adapting and taking advantage of new opportunities. The use of artificial intelligence in audio production not only speeds up and automates a number of tasks, but also creates fundamentally new opportunities for creating sound accompaniment. This study is devoted to the main aspects of the application of AI technologies for speech synthesis, creation and editing of music and other types of sound content. Examples of new and unique tools that can be used when creating sound accompaniment for multimedia projects are given.
  • Item
    Світовий досвід використання інтерактивних видань для навчання дітей
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Злотківська, Тетяна Володимирівна; Zlotkivska, Tetiana Volodymyrivna
    Проведено дослідження, у якому встановлено перспективи становлення України цифровим хабом для застосунків зі штучним інтелектом. Оскільки це складний багатоступеневий процес, тому було описано з економічного боку (внутрішньої економіки та глобальної), зі сторони правового регулювання та нормотворчих процесів, дипломатичні перспективи для держави. Проведено аналіз відомих на весь світ українських компаній, що займаються розробкою застосунків з використанням штучного інтелекту (переважно пов’язаних зі спеціальністю). The study identifies the prospects for Ukraine to become a digital hub for artificial intelligence applications. Since this is a complex multi-stage process, the author describes the economic side (domestic and global), legal regulation and rule-making processes, and diplomatic prospects for the state. The author analyses the world-famous Ukrainian companies engaged in the development of applications using artificial intelligence (mainly related to the specialty).
  • Item
    Розширення можливостей Photoshop з використанням штучного інтелекту
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Іваненко, Августина Романівна; Коцюбайло, Олександра Андріївна; Ivanenko, Augustyna Romanivna; Kotsyubailo, Oleksandra Andriivna
    Розглянуто поняття «Штучний інтелект» у контексті графічних редакторів, а саме його інтеграція в програмне забезпечення Adobe Photoshop. Виділено основний функціонал та інновації використання генеративного штучного інтелекту. The concept of "Artificial Intelligence" in the context of graphic editors, namely its integration into the Adobe Photoshop software, is considered. The main functionality and innovations of using generative artificial intelligence are highlighted.
  • Item
    Етичні аспекти використання штучного інтелекту в мультимедійному контенті
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-18) Каплюк, Олександр Романович; Kaplyuk, Oleksandr Romanovych
    У сучасному інформаційному суспільстві, де штучний інтелект (ШІ) набуває все більшого значення в сфері створення мультимедійного контенту, питання етики використання цієї технології стає вельми актуальним. Дослідження ретельно розглядає етичні аспекти використання ШІ у мультимедійному контенті, обговорюючи основні питання, пов'язані з впливом автоматизованих алгоритмів на креативний процес та споживачів контенту. Зокрема, дослідження аналізує етичні проблеми, які виникають при створенні мультимедійного контенту за допомогою глибокого навчання та генеративних мереж. Розглядається питання авторських прав, аутентичності контенту, впливу на психіку користувачів та прозорості в рішеннях, прийнятих ШІ. Дослідження також висвітлює важливі аспекти нормативного регулювання в галузі етики ШІ в мультимедійному контенті та пропонує рекомендації щодо розвитку стандартів та норм для забезпечення справедливого та відповідального використання штучного інтелекту у мультимедійному сегменті. Отримані висновки і рекомендації є важливим внеском у розуміння етичних аспектів використання ШІ в мультимедійному контенті і можуть служити основою для подальших обговорень та розвитку цієї проблематики в наукових та практичних контекстах.. In today's information society, where artificial intelligence (AI) is becoming increasingly important in the field of multimedia content creation, the issue of ethics of using this technology is becoming very relevant. The study thoroughly examines the ethical aspects of using AI in multimedia content, discussing the main issues related to the impact of automated algorithms on the creative process and content consumers. In particular, the study analyzes the ethical issues that arise when creating multimedia content using deep learning and generative networks. It considers the issues of copyright, content authenticity, impact on users' psyche, and transparency in decisions made by AI. The study also highlights important aspects of regulatory regulation in the field of AI ethics in multimedia content and offers recommendations for the development of standards and norms to ensure the fair and responsible use of artificial intelligence in the multimedia segment. The conclusions and recommendations are an important contribution to the understanding of the ethical aspects of the use of AI in multimedia content and can serve as a basis for further discussion and development of this issue in scientific and practical contexts.