Кафедра філософії
Permanent URI for this communityhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9112
News
Відповідальний за розділ: Герасименко Сергій Валерійович, співробітник кафедри Філософії.
E-mail: serhii.herasymenko@npp.nau.edu.ua
Browse
Browsing Кафедра філософії by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 802
- Results Per Page
- Sort Options
Item Екологічний потенціал культури народу України(НТУУ "Київський політехнічний інститут", 1995) Гнатюк, Н. Ф.; Матюхіна, Олександра АнатоліївнаItem Культ книги в гуманістичній культурі Львова ХVI - I пол. XVII ст.(НТУУ "Київський політехнічний інститут", 1995) Матюхіна, Олександра АнатоліївнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 1(КНУ ім. Тарасе Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 5(КНУ ім. Тараса Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 6(КНУ ім. Тараса Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 2(КНУ ім. Тараса Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 4(КНУ ім. Тараса Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 3(КНУ ім. Тараса Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Фундаментальне і прикладне знання як соціокультурна та праксеологічна проблема. Монографія. Частина 7. Список літератури(КНУ ім. Тараса Шевченка, 1998) Дротянко, Любов ГригорівнаItem Солярний культ у віруваннях давніх словян(Львівський Національний університет імені Івана Франка, 1999) Матюхіна, Олександра АнатоліївнаItem Феномен фундаментального та прикладного знання. МОНОГРАФІЯ(Вид-во Європ. університету фінансів, інформ систем, менеджм. і бізнесу, 2000) Дротянко, Любов ГригорівнаУ монографії розглядається проблема визначення способів включення фундаментального і прикладного знання в культуру через дослідження кореляції фундаментальних та прикладних наук, а також понять фундаментального та прикладного та фундаментальних ф прикладних методів, які обумовлюються відповідним соціальним середовищем. Показується зв'язок фундаментальних і прикладних наук з різними формами позанаукового знання. Для студентів, аспірантів, науковців, викладачів вузів, усіх, хто цікавиться когнітивними логіко-методологічними та соціокультурними проблемами сучасної постнекласичної науки.Item Рицарі України. Рицарський етос на Україні по матеріаліх усної народної творчості(Видавництво "Швайпольт Фіоль" Краків -2000. Друкарня видавництва PLATAN, Kryspinov 189, 2000) Матюхіна, Олександра АнатоліївнаItem Дискретні розподіли та скінченні суми(КДПУ ім. В. Винниченка, 2001) Ягодзинский, Сергей НиколаевичItem Методи знаходження скінченних сум(КДПУ ім. В. Винниченка, 2001) Ягодзинский, Сергей НиколаевичItem Філософські проблеми мовознавства(Навчальна книга, 2002) Дротянко, Любов ГригорівнаДротянко Л.Г. Філософські проблеми мовознавства / Л.Г.Дротянко // Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: Навчальна книга, 2002. –128 с.Item Філософські проблеми мовознавства: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів(КНЛУ, 2002) Дротянко, Любов ГригорівнаНавчальний посібник з курсу “Філософські проблеми мовознавства” підготовлений відповідно до типової програми, містить основний зміст курсу, методичні поради по організації самостійного вивчення студентами запропонованих у програмі тем і окремих проблемних питань, список рекомендованої літератури до кожної теми та питання й завдання для самоконтролю. В ньому розглядаються найбільш важливі проблеми сучасного мовознавства з точки зору їх світоглядного та методологічного статусу. Філософський аналіз цих проблем проводиться на основі єдності системного, компаративістського та герменевтичного підходів; грунтується на дослідженні концепцій засновників теоретичного мовознавства, лінгвістики та філософії мови. Для студентів лінгвістичних університетів та філологічних факультетів вузів, магістрантів, аспірантів, всіх, хто цікавиться філософськими проблемами мовознавства.Item Контроверза філософського та наукового дискурсу в сучасному інноваційному процесі(НАНУ Украины, 2003) Ягодзинский, Сергей НиколаевичАналізуючи процеси, що відбуваються в сучасному суспільстві, помічаємо тенденцію, аналогічну диференціації наукового знання у Новий час, коли від філософії, як системи світоглядних принципів почали відбруньковуватися конкретні галузі: фізика, хімія, ботаніка, географія та інші. На даним момент спостерігаємо існування різних видів „дискурсивних практик” (М. Фуко), що мають власні критерії раціональності, методи, форми, специфіку подання, накопичення, обробки й впровадження інноваційної інформації. Це, в кращому випадку, неминуче приводить до флегматично-толерантне ставлення представників різник наукових напрямів до концепцій, які напряму не впливають на їх діяльність, або безпосередньо не використовуються в ній. На практиці ж констатуємо наявність конфронтаційності, тотальної несприйнятливості, неврівноваженості й ворожості до всього, на перший погляд, незрозумілого та зайвого постмодерному соціальному просторові. Очевидно, таке можливе лише за умови встановлення пріоритету, невідповідність цінностям якого трактується як соціальне зло, яке не має жодного права на існування.Item Традиції та інновації в науковому дискурсі(ЦГО НАН України, 2003) Ягодзинский, Сергей НиколаевичРозгляд традицій та інновацій в науковому дискурсі та методології наукового пізнання показує наявність нерозривного зв’язку між новим та існуючим знанням. Натомість інноваційним вбачається математичний апарат, що забезпечує поширення змісту та наслідків класичних теорій на з’ясування суті явищ мікросвіту та хаотичних процесів. Особливу роль в цьому, у подальшому має відіграти математичне та інформаційне моделювання суб’єктно-об’єктних відносин. Що стосується взаємного впливу та кореляції традиційного й нового, то слід зазначити їх діалектичне протистояння, що виражається з одного боку в закладених у традицію потенцій, що реалізуються у відповідності з рівнем розвитку суспільної свідомості та забезпечують соціокультурне оточення науки. З іншого боку, сукупність інновацій всиляє впевненість в істинності традиційного, пропускаючи через себе гіпотези, факти, думки, що можуть бути хибними. При цьому зважаючи на реляційність інноваційного, хибність нової теорії може розглядатися поміж жорстких рамок класичної теорії, що, в деяких випадках призводить до появи альтернативної позиції в межах наукового дискурсу.Item Синергетична парадигма як теоретична основа коеволюції природи та суспільства(Практична філософія, 2004) Ягодзинский, Сергей НиколаевичСьогодні досить часто на конференціях різного рівня і тематики, у статтях і монографіях зустрічаються тези, які визначають сучасне суспільство як самоорганізоване, нерівноважне, дисипативне, нелінійне утворення, вивчення якого потребує розробки нової постмодерної, постнекласичної чи то деконструктивної методології. Не вдаючись до аналізу перелічених світоглядних орієнтацій, скажемо одне – більшість із них розроблені представниками західної соціології, психології чи політології, які, базуючись на фактичному матеріалі, – суспільних відносинах новітньої доби, постулювали їх наявність, не вдаючись до глибокої науково-філософської рефлексії. Натомість, дефініція явищ і процесів, які викликали зміну етичних, аксіологічних, гносеологічних та онтологічних орієнтирів соціуму кінця ХХ-поч. ХХІ ст., є однією із головних задач практичної філософії, котра, усвідомивши наслідки науково-технічного прогресу і здобутки сучасного природознавства, здатна виробити їх соціокультурне оточення та запропонувати такі коеволюційні методи конституювання суспільства, які з одного боку спрямовуватимуться на вирішення існуючих проблем, а з іншого – забезпечуватимуться історико-науковими підходами до його прогнозування, моделювання, експериментування, діагностування тощо.