Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів, стандартизації та сертифікації (НОВА)
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56744
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів, стандартизації та сертифікації (НОВА) by Title
Now showing 1 - 20 of 21
- Results Per Page
- Sort Options
Item Акредитація випробувальної лабораторії. Метрологічне забезпечення та оцінка відповідності контролю якості вимірювань вимогам європейських стандартів(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Кисельова Тетяна В`ячеславівнаОб’єкт дослідження – випробувальна лабораторія ТОВ «НД Продакшн». Предмет дослідження – критерії оцінки відповідності стандарту ДСТУ ISO 17025 при акредитації випробувальної лабораторії. Мета дослідження – оцінити можливість акредитації випробувальної лабораторії ТОВ «НД Продакшн» відповідно до міжнародного стандарту ISO 17025:2017, а саме: 1) оцінити відповідність метрологічного забезпечення лабораторії, відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO 17025; 2) оцінити відповідність системи менеджменту відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO 17025; 3) визначити ризики процесу акредитації. Методи, застосовані в кваліфікаційній роботі: теоретичні дослідження виконані на основі аналізу методів моніторингу випробувальних лабораторій. The object of the study is a testing laboratory of "ND Production" LLC. The subject of the research criteria for assessing compliance with the DSTU ISO 17025 standard for accreditation of a testing laboratory. The aim of the research is to assess the possibility of accreditation of the test-ing laboratory of ND Production LLC in accordance with the international standard ISO 17025:2017, namely: 1) assess the compliance of the metrological support of the laboratory, in accordance with the requirements; 2) ssess the compliance of the management system in accordance with the requirements of the DSTU ISO 17025 standard; 3) determine the risks of the accreditation process. Research methods used in the qualification work: theoretical studies were per-formed on the basis of the analysis of the monitoring methods of the testing laboratories.Item Механізми якості управління авіапідприємством і сучасні підходи до її оцінювання(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Молчанов Тимофій СергійовичОб’єкт дослідження – процеси якості управління авіапідприємством. Предмет дослідження – сучасні підходи до оцінювання якості управління. Метою дослідження є: Дослідження механізмів якості управління авіапідприємством і сучасні підходи до її оцінювання. У відповідності з метою в роботі вирішувались наступні задачі: - дослідити вплив якості управління на ефективність роботи авіапідприємства; - проаналізувати приклади «неякісного» управління якістю та його наслідки в авіації; - дослідити взаємозв’язок економічних процесів та проблем управління якістю; - розробити методологію оцінки якості послуг авіапідприємств. У кваліфікаційній роботі проаналізовано вплив якості управління на ефективність роботи авіапідприємства; наведені приклади «неякісного» управління якістю та його наслідки в авіації; запропонована методологія оцінювання якості управління авіапідприємством експертним методом з використанням багатокритеріальних параметрів якості обслуговування на основі опитувань пасажирів; Розроблені у роботі пропозиції призначені для використання у практичній діяльності авіапідприємств бідь якого розміру, сфери діяльності та форм власності. Застосування розроблених заходів на практиці дозволить суттєво підвищити ефективність функціонування систем якості управління авіапідприємствами за рахунок запровадження у їх діяльність багатокритеріального експертного метода оцінювання якості надання послуг, одержання об’єктивної інформації щодо якості цих послуг, оперативного ухвалення управлінських рішень з метою реального поліпшення та наближення рівня якості послуг до потреб замовників. The object of research is quality processes of airline enterprise management. The subject of the research is modern approaches to management quality assessment . The purpose of the research is: Study of quality mechanisms of aviation enterprise management and modern approaches to its evaluation. In accordance with the goal, the following tasks were solved in the work: - to investigate the impact of the quality of management on the efficiency of the airline; - analyze examples of "poor" quality management and its consequences in aviation; - to investigate the relationship between economic processes and quality management problems; - to develop a methodology for assessing the quality of airline services. The qualification work analyzed the impact of management quality on the efficiency of the airline; examples of "poor" quality management and its consequences in aviation are given; proposed methodology for evaluating the quality of airline management by an expert method using multi-criteria parameters of service quality based on passenger surveys; The proposals developed in the work are intended for use in the practical activity of airlines of any size, field of activity and forms of ownership. The application of the developed measures in practice will allow to significantly increase the effectiveness of the functioning of the quality management systems of airline companies due to the introduction of a multi-criteria expert method of assessing the quality of service provision into their activities, obtaining objective information about the quality of these services, prompt adoption of management decisions with the aim of real improvement and approximation of the level of service quality to the needs of customers.Item Моделювання експлуатаційних властивостей управління якістю виробництва блоку повітряних параметрів літака(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Мельченко Андрій ОлеговичОб’єкт дослідження – процеси виробництва та експлуатації блоку повітряних параметрів літака. Предмет дослідження – технологічні аспекти виготовлення друкованих плат блоку, методи контролю їхньої якості, а також захисні покриття для підвищення надійності та довговічності блоку в умовах експлуатації. Мета дослідження – розробка методичних рекомендацій щодо вдосконалення технологій виробництва блоку повітряних параметрів літака, включаючи впровадження ефективних захисних покриттів, для підвищення його експлуатаційних характеристик, надійності та безпеки. Методи дослідження – аналіз літературних джерел та нормативної документації щодо технологій виробництва авіаційного обладнання; оцінка ефективності захисних покриттів через лабораторні дослідження фізико-хімічних властивостей друкованих плат; моделювання показників надійності блоку повітряних параметрів із використанням математичних методів; статистичний аналіз впливу експлуатаційних факторів на довговічність блоку; економічна оцінка впровадження вдосконалених технологій. Дослідження впливу експлуатаційних умов на роботу блоку повітряних параметрів виявило основні фактори, такі як температурні коливання, вологість і вібраційні навантаження, які знижують надійність компонентів. Експериментально підтверджено, що захисні покриття, зокрема поліуретанові та силіконові, значно підвищують довговічність друкованих плат у суворих умовах. Моделювання показників надійності блоку показало, що ймовірність безвідмовної роботи знижується з часом, але використання демпфуючих покриттів дозволяє збільшити наробіток на відмову на 10-15%. Економічний аналіз підтвердив доцільність впровадження сучасних технологій захисту плат, що дозволяє знизити експлуатаційні витрати та підвищити ефективність авіаційної техніки. Object of study – processes of production and operation of the aircraft air parameter block. Subject of study – technological aspects of manufacturing printed circuit boards for the block, methods of quality control, and protective coatings to enhance the reliability and durability of the block under operational conditions. Purpose of study – to develop methodological recommendations for improving the production technologies of the aircraft air parameter block, including the introduction of effective protective coatings to enhance its operational characteristics, reliability, and safety. Methods of study – analysis of literary sources and regulatory documents on aviation equipment manufacturing technologies; evaluation of the effectiveness of protective coatings through laboratory testing of the physical and chemical properties of printed circuit boards; modeling of the reliability indicators of the air parameter block using mathematical methods; statistical analysis of the impact of operational factors on the block's durability; economic evaluation of the implementation of improved technologies. The study of the impact of operational conditions on the performance of the air parameter block revealed key factors such as temperature fluctuations, humidity, and vibration loads that reduce the reliability of components. Experiments confirmed that protective coatings, particularly polyurethane and silicone-based ones, significantly improve the durability of printed circuit boards under harsh conditions. Reliability modeling showed that the probability of failure-free operation decreases over time, but the use of damping coatings increases the mean time to failure by 10-15%. Economic analysis validated the feasibility of implementing modern protective coating technologies, which help reduce operational costs and improve aviation equipment efficiency.Item Оцюнювання якості технологічного обладнання швейного виробництва(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Титаренко Володимир ВолодимировичОб’єкт дослідження – оцінювання якості технологічного обладнання швейного виробництва. Предмет дослідження – методи та засоби оцінювання якості технологічного обладнання у швейному виробництві, їх вплив на продуктивність та якість готової продукції. Метою дослідження є: Розробка та впровадження ефективних методів оцінювання якості технологічного обладнання швейного виробництва з призначенням підвищення продуктивності та зниження дефектності продукції. У відповідності з призначенням у роботі вирішувалися наступні задачі: - Провести аналіз сучасного стану технологічного обладнання швейного виробництва. - Розробити методику оцінювання технічного стану обладнання з використанням інноваційних технологій, таких як 3D-сканування та автоматизовані сенсори. - Запропонувати шляхи оптимізації роботи обладнання на основі отриманих результатів оцінки. - Провести методику на базі швейного підприємства ФОП «Титаренко» та оцінити її ефективність. - Розробити рекомендації щодо впровадження сучасних методів контролю стану обладнання в промислових умовах. У кваліфікаційній роботі проаналізовано сучасний стан технологічного обладнання швейного виробництва. Проведено огляд сучасних технологічних рішень, які сприяють підвищенню продуктивності виробництва. Методи оцінювання якості та технічного стану обладнання. Проаналізовано існуючі підходи до оцінки стану швейного обладнання, включаючи традиційні методи та інноваційні технології, такі як 3D-сканування, використання цифрових датчиків та автоматизованих систем діагностики. The object of the research is the evaluation of the quality of technological equipment of sewing production. The subject of the study is methods and means of assessing the quality of technological equipment in sewing production, their impact on the productivity and quality of finished products. The purpose of the research is: Development and implementation of effective methods of assessing the quality of technological equipment of sewing production with the purpose of increasing productivity and reducing product defects. In accordance with the purpose of the work, the following tasks were solved: - To conduct an analysis of the current state of the technological equipment of the sewing industry. - Develop a methodology for assessing the technical condition of equipment using innovative technologies, such as 3D scanning and automated sensors. - Propose ways to optimize the operation of the equipment based on the obtained evaluation results. - Carry out the methodology on the basis of the Tytarenko FOP sewing enterprise and evaluate its effectiveness. - Develop recommendations for the implementation of modern methods of monitoring the condition of equipment in industrial conditions. The qualification work analyzed the current state of technological equipment of sewing production. An overview of modern technological solutions, which contribute to increasing production productivity, was conducted. Methods of evaluating the quality and technical condition of equipment. Existing approaches to assessing the state of sewing equipment are analyzed, including traditional methods and innovative technologies, such as 3D scanning, the use of digital sensors and automated diagnostic systems.Item Оцінка відповідності вимогам стандарту ISO 17025-2018 до технічної компетентності вимірювальних лабораторій(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Степченко, ВладиславОб’єктом дослідження є лабораторія яка має намір на уповноваження. Мета кваліфікаційної роботи – розгляд питання лабораторій які стають на шляху отримання уповноваження у сфері загальних вимог до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій згідно стандарту ISO/IEC 17025:2017 Методи дослідження – внутрішній аудит, методика повірки ЗВТ. Метою цієї роботи було дослідити умови створення й налагодження повірочних лабораторій згідно з стандарту ISO/IEC 17025:2018 - Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій. Таким чином ISO 17025:2018є основним стандартом, вимогами якого користуються лабораторії при підтвердженні своєї компетентності.Item Оцінка відповідності продукції машинобудування методами неруйнівного контролю(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Суржиков Олександр ВікторовичОб’єкт дослідження - процеси сертифікації продукції машинобудування методами неруйнівного контролю. Мета роботи - аналіз особливостей оцінки відповідності продукції машинобудування методами неруйнівного контролю на основі вимог нормативних документів та розробка рекомендацій щодо застосування неруйнівних методів контролю полімерних композиційних матеріалів авіаконструкцій. Методи дослідження – порівняльний аналіз та порядок визначення кваліфікації персоналу з НК і оцінка відповідності структури органів зі сертифікації продукції машинобудування. Розроблені методичні рекомендації щодо проведення неруйнівного контролю авіаційних конструкцій із полімерних композиційних матеріалів типу КМУ - 3Л. Застосування розроблених рекомендацій ПКМ авіаційних конструкцій дає можливість встановити кореляційні залежності показників міцності, довговічності, пошкоджуваності з показниками приладів НК. Запропонована методика визначення змін механічних властивостей ПКМ в процесі їх експлуатації методами НК. Наведені рекомендації з вибору методів оцінки пошкоджуваності ПКМ і особливості застосування методів і приладів НК. Методика може бути використана ремонтними та експлуатаційними підприємствами цивільної авіації та авіапрому (ДП завод 410, АНТК «Антонов», АП «Бориспіль», АП «Київ» та іншими). The object of the study is the certification processes of specialists in nondestructive testing of mechanical engineering products. The purpose of the work is to analyze the features of the conformity assessment of mechanical engineering products by non-destructive testing methods based on the requirements of regulatory documents and to develop recommendations for the use of non-destructive testing methods for polymer composite materials of aircraft structures. Research methods - comparative analysis and the procedure for determining the qualifications of personnel in non-destructive testing in Ukraine and abroad, the structure of certification bodies, examination centers and the procedure for certifying specialists in non-destructive testing. Methodological recommendations for non-destructive testing of aircraft structures made of polymer composite materials of the "КМУ - 3Л" type have been developed. The application of the developed recommendations for polymer composite materials of aircraft structures makes it possible to establish correlations between the indicators of strength, durability, and damageability with the indicators of nondestructive testing devices. A method for determining changes in the mechanical properties of polymer composite materials during their operation by non-destructive testing methods is proposed. Recommendations are given for choosing methods for assessing the damageability of polymer composite materials and the features of the application of non-destructive testing methods and devices. The method can be used by repair and maintenance enterprises of civil aviation and the aviation industry (Plant 410 Civil Aviation, AntonovCompany, BoryspilInternationalAirport, KyivInternationalAirport and others)Item Процеси антикорозійного захисту веж мобільного зв’язку методами гарячого цинкування(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Штейник Максим АнатолійовичОб’єкт дослідження – мобільні вежі зв’язку, що експлуатуються в умовах підвищеного ризику корозійного впливу навколишнього середовища. Предмет дослідження – методи та технологічні процеси гарячого цинкування як засобу антикорозійного захисту веж зв’язку, їх ефективність у забезпеченні стійкості конструкцій до корозії. Мета дослідження – обґрунтування технології гарячого цинкування як оптимального методу антикорозійного захисту для продовження терміну служби веж мобільного зв’язку, а також розробка рекомендацій щодо покращення зносостійкості та корозійної стійкості цинкового покриття в агресивних середовищах. Методи дослідження – експериментальні дослідження та аналіз корозійної стійкості та зносостійкості цинкового покриття, що застосовується для антикорозійного захисту сталевих конструкцій, в агресивних і неагресивних умовах; аналітичні методи для оцінки ефективності гарячого цинкування та теоретичний аналіз чинників, що впливають на довговічність покриття. Кваліфікаційна робота охоплює детальний аналіз конструкційних типів мобільних веж, специфіку корозійних процесів, які виникають в умовах їх експлуатації, і технологічні аспекти гарячого цинкування як ефективного антикорозійного методу. У дослідженні розглянуто вплив різних зовнішніх факторів на зносостійкість та корозійну стійкість цинкового покриття, надано технічні рекомендації щодо його покращення для підвищення довговічності веж зв’язку. Наукова новизна отриманих результатів полягає в оцінці впливу зовнішніх чинників на інтенсивність корозії цинкового покриття, на визначенні кінетики зміни мікротвердості цинкового покриття та його стійкості до абразивного зношування. Здобуті результати та рекомендації можуть бути використані для підвищення ефективності процесів антикорозійного захисту сталевих конструкцій, оптимізації технологічних параметрів гарячого цинкування, а також для розробки нових стандартів експлуатації веж мобільного зв’язку в умовах агресивного середовища, що сприятиме збільшенню терміну служби об’єктів мобільної інфраструктури та зниженню витрат на їх утримання. The object of the research – mobile communication towers that operate under conditions with an elevated risk of corrosion from environmental exposure. The subject of the research – methods and technological processes of hot-dip galvanizing as a means of corrosion protection for communication towers, focusing on its effectiveness in enhancing the structural resistance to corrosion. The aim of research – to justify hot-dip galvanizing technology as an optimal method for corrosion protection to extend the service life of mobile communication towers and to develop recommendations for improving the wear resistance and corrosion resistance of zinc coating in aggressive environments. Research methods – experimental studies and analysis of the corrosion resistance and wear resistance of zinc coatings used for corrosion protection of steel structures in aggressive and non-aggressive environments; analytical methods for assessing the efficiency of hot-dip galvanizing; and theoretical analysis of factors influencing the durability of the coating. The qualification paper provides a detailed analysis of the structural types of mobile towers, the specifics of corrosion processes occurring under operational conditions, and the technological aspects of hot-dip galvanizing as an effective corrosion protection method. The study examines the impact of various external factors on the wear and corrosion resistance of zinc coating and offers technical recommendations to improve its longevity for communication towers. The scientific novelty of the obtained results lies in evaluating the impact of external factors on the corrosion intensity of the zinc coating, determining the kinetics of changes in the microhardness of the zinc coating, and assessing its resistance to abrasive wear. The findings and recommendations obtained can be applied to enhance the effectiveness of corrosion protection processes for steel structures, optimize the technological parameters of hot-dip galvanizing, and contribute to the development of new standards for the maintenance of mobile communication towers in aggressive environments. These insights are aimed at extending the service life of mobile infrastructure and reducing maintenance costs.Item Процеси оцінки якості виробів з композиційних матеріалів в авіабудуванні ультразвуковими методами неруйнівного контролю(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Скрипченко Олексій ЄвгеновичОб’єкт дослідження – експлуатаційні та виробничі дефекти виробів з композиційних матеріалів. Предмет дослідження – закономірності ідентифікації просторового положення дефектів композиційних матеріалів ультразвуковим методом контролю. Мета роботи: оцінка ефективності використання ультразвукових сканерів для автоматизованого аналізу експлуатаційних та виробничих дефектів композиційних матеріалів з застосуванням 3D-реконструкції для створення моделей досліджуваних об'єктів. Методи дослідження: методи аналізу структури та типів композиційних матеріалів, неруйнівних методів контролю, систематизація експлуатаційних чинників, що впливають на КМ та призводять до появи дефектів; методика оцінки змін в композиційних ортотропних матеріалах при ударному навантаженні; метод ультразвукового С-сканування для виявлення дефектів композиційних матеріалів при ударному впливі. Наукова новизна: визначено особливості методології ультразвукового C-сканування шляхом занурення КМ (режим імпульсно-ехо передачі) та повітряного зв’язку в оцінка дефектів, спричинених низькошвидкісними ударами; визначено енергетичні аспекти виникнення дефектів в КМ при експлуатаційних ударах. Практична цінність: переваги застосування ультразвукового неруйнівного контролю полягають в універсальності C-скан-дефектоскопії для різних типів композиційних матеріалів, високій точності та детальному картуванні дефектів по глибині виробу; метод ультразвукової C-скан-дефектоскопії може бути використаний для моніторингу стану авіаційних компонентів протягом їхнього життєвого циклу, одержані карти дефектів є корисними для оптимізації процесів виготовлення та технічного обслуговування виробів з КМ. The object of research is operational and production defects of products made of composite materials. The subject of the study is the patterns of identification of the spatial position of defects in composite materials by the ultrasonic control method. The purpose of the work: evaluation of the effectiveness of the use of ultrasonic scanners for the automated analysis of operational and production defects of composite materials using 3D reconstruction to create models of the studied objects. Research methods: methods of analysis of the structure and types of composite materials, non-destructive control methods, systematization of operational factors that affect the CM and lead to the appearance of defects; a technique for evaluating changes in composite orthotropic materials under impact loading; ultrasonic C-scanning method for detecting defects in composite materials under impact. Scientific novelty: the peculiarities of the methodology of ultrasonic C-scanning by immersion of CM (impulse-echo transmission mode) and air communication in the assessment of defects caused by low-speed impacts are determined; determined the energy aspects of the occurrence of defects in CM during operational shocks. Practical value: the advantages of using ultrasonic non-destructive testing are the versatility of C-scan defectoscopy for various types of composite materials, high accuracy and detailed mapping of defects along the depth of the product; the method of ultrasonic C-scan defectoscopy can be used to monitor the condition of aviation components during their life cycle, the obtained defect maps are useful for optimizing the manufacturing and maintenance processes of CM products.Item Процеси оцінювання якості освіти у державних вищих навчальних закладах(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Фігорнюк, Олена; Fighornyuk, OlenaВ роботі розглянуті питання удосконалення процесу оцінювання якості вищої освіти в НАУ. Проведено аналіз основних чинників забезпечення якості вищої освіти в країнах європейського простору і ЗВО України та розглянути механізми управління якістю в НАУ. На основі порівняльного аналізу з іншими ЗВО запропоновано алгоритм оцінки забезпечення якості освітнього процесу в НАУ Надано рекомендації щодо удосконалення якості освітнього процесу на АКФ та удосконалення якості оцінювання освітніх програм в НАУ. Проведено формування відомостей про самооцінювання освітньої програми «Якість, стандартизація та сертифікація» за спеціальністю 152 «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка» другого (магістерського) рівня вищої освіти.Item Процеси оцінювання якості технічного обслуговування і ремонту автомобілів(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Савеленко Сергій СергійовичОб'єктом дослідження - виробничі процеси сервісних підприємств. Предметом дослідження - ефективність функціонування технічної служби сервісних підприємств з урахуванням прогнозування попиту на автосервісні послуги. Мета магістерської роботи є максимальне зниження часу знаходження автомобілів в несправному стані та підвищення ефективності виробництва автосервісних підприємств на основі методів теорії масового обслуговування. Запропонована функція попиту для розглянутої автосервісної галузі, яка є складною багатофакторною залежністю. Ця залежність враховує набір домінантних факторів прогнозування попиту на автосервісні послуги, які характеризуються складністю і багатоаспектністю. Розроблена модель процесів технічного обслуговування і ремонту автомобілів дає можливість врахувати специфіку керування спеціалізацією постів ТО і Р, фондом оборотних агрегатів, формою організації праці ремонтників, введенням і використанням резерву постів ТО і Р. В ході виконання магістерської роботи було використано наступні програмні продукти: MS Word пакету Microsoft Office, програмний продукт Mathcad Professional (розрахунок показників, імітаційне моделювання), редактор формул Microsoft Equation, редактор таблиць MS Excel, програмний продукт ABBYY FineReader (робота зі сканером). The object of the study is the production processes of service enterprises. The subject of the study is the efficiency of the functioning of the technical service of service enterprises, taking into account the forecasting of demand for car service services. The purpose of the master's thesis is to maximally reduce the time that cars are in a faulty state and increase the production efficiency of car service enterprises based on the methods of the theory of mass service. The demand function is proposed for the considered car service industry, which is a complex multifactorial dependence. This dependence takes into account a set of dominant factors for forecasting demand for car service services, which are characterized by complexity and multifacetedness. The developed model of car maintenance and repair processes makes it possible to take into account the specifics of managing the specialization of maintenance and repair posts, the fund of circulating units, the form of labor organization of repairmen, the introduction and use of the reserve of maintenance and repair posts. During the master's thesis, the following software products were used: MS Word from the Microsoft Office package, Mathcad Professional software (calculation of indicators, simulation modeling), Microsoft Equation formula editor, MS Excel spreadsheet editor, ABBYY FineReader software (working with a scanner).Item Процеси проведення аудитів та інспекційних перевірок в авіації(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Терещенко, Вікторія; Tereshchenko, VictoriaОб'єкт дослідження –аудити та інспекційні перевірки систем управління в авіації. Предмет дослідження – аудити та інспекційні перевірки інтегрованих систем управління в Кременчуцькому льотному коледжі ХНУВС Мета дослідження – розробка ефективної моделі функціонування системи поліпшення технічного обслуговування, яка значно покращить загальну систему управління якістю. Мета кваліфікаційної роботи - розробка пропозицій щодо вдосконалення якості процесів аудиту в організаціях з технічного обслуговування та ремонту авіатехніки. Серед методів дослідження використовувалися переважно методи емпіричного дослідження: -спостереження за розвитком аудиту організацій з технічного обслуговування; - порівняння способів аудиту відповідності стандартам; - моніторинг результатів та спостереження технічного обслуговування повітряних суден. Внутрішній аудит є однією з важливих складових системи управління якістю (СУЯ). Розроблена та ефективно реалізована процедура проведення внутрішніх аудитів в Кремінчукському вертольотному коледжі дозволяє не тільки виявити недоліки функціонування процесів СУЯ, але і попередити виявлення аналогічних недоліків відповідними уповноваженими органами при зовнішніх аудитах підприємств на відповідність стандартам у сфері якості та авіаційним правилам.Item Процеси підвищення надійності авіадвигунів шляхом модифікації їх робочих елементів(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Лелюшок Олег ВасильовичОб’єкт дослідження- літаки МиГ-29 та СУ-27, відповідно їх двигуниРД-33 та АЛ-31Ф. Предмет дослідження - особливості імпортозаміщення основних високонавантажених деталей двигунів РД-33 та АЛ-31Ф, таких як робочі та соплові лопатки ТВТ, диск ТВТ. Мета дослідження– продовження встановлених показників, авіаційних двигунів РД-33 та АЛ-31Ф при їх експлуатації за технічним станом. Методи дослідження – проаналізовано будову основних систем та агрегатів літаків СУ-27, МиГ-29, особливості їх силових установок. Дослідженоособливості виробництва та відновлення основних високонавантажених елементів двигунів, для продовження їх строку служби, при експлуатації за технічним станом. Розглянуто підходи до обслуговування та ремонту двигунів на рівні військових частин та підприємств оборонного сектору. Виконано аналіз композиційних матеріалів, та захисних покриттів, в т.ч. що використовуються при виробництві робочих лопаток ТВТ, та при відновленні соплових лопаток. Визначено показники надійності двигунів, що пройшли капітальний ремонт. The object of the research is MiG-29 and SU-27 aircraft, respectively their RD-33 and AL-31F engines. The subject of the study is the peculiarities of import substitution of the main highly loaded parts of the RD-33 and AL-31F engines, such as TVT working and nozzle blades, TVT disc. The purpose of the study is to continue the established indicators of the RD- 33 and AL-31F aircraft engines during their operation according to their technical condition. Research methods – the structure of the main systems and units of the SU-27, MiG-29 aircraft, the features of their power plants were analyzed. The peculiarities of the production and restoration of the main highly loaded elements of the engines, in order to extend their service life, during operation according to the technical condition, were studied. Approaches to maintenance and repair of engines at the level of military units and enterprises of the defense sector are considered. Analysis of composite materials and protective coatings, including used in the production of TVT working vanes and in the restoration of nozzle vanes. Reliability indicators of overhauled engines have been determined.Item Процеси та системи управління якістю в організаціях з технічного обслуговування авіаційної техніки(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Шерпаєв, Євгеній; Sherpaev, EvgeniyОб'єкт дослідження - Процеси та системи управління якістю в організаціях з технічного обслуговування авіаційної техніки. Предмет дослідження - процеси управління якістю технічного обслуговування вертольотів, включаючи розробку документації для ТО, покращення якості обслуговування на аеродромах, контроль якісного обслуговування для забезпечення безпеки польотів та управління СУЯ в авіаційних підприємствах. Мета дипломної роботи - оптимізація системи управління якістю технічного обслуговування вертольотів у авіакомпаніях та авіапідприємствах. Задачі включають створення ефективної СУЯ для підвищення знань та навичок персоналу відповідно до авіаційних правил України, впровадження якісного контролю технічного стану повітряних засобів та проведення аудитів для забезпечення безпеки польотів. Методи дослідження - аналіз літературних джерел та нормативної документації (авіаційні правила Part – 145B, Part – 147B), статистичні методи СУЯ, вдосконалення контролю, оцінювання небезпечних факторів та ризиків, ДОСУ. Матеріали дипломної роботи рекомендуються для використання у наукових дослідженнях, навчальному процесі та практичній діяльності фахівців авіаційних закладів, авіакомпаніях та під час підготовки персоналу відділів контролю якості та ТО повітряних засобів.Item Процеси управління якістю нанесення жаростійких захисних покриттів на лопатках турбін авіадвигунів(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Іваницький Максим СергійовичОб’єкт дослідження – управління процесами нанесення та контролю якості покриттів при відновлення деталей авіаційної техніки. Предмет дослідження – процеси управління якістю нанесення жаростійких захисних покриттів на лопатках турбін авіадвигунів Метою дослідження є: Дослідження процесів управлінн якістю нанесення жаростійких захисних покриттів на лопатках турбін авіадвигунів. У відповідності з метою в роботі вирішувались наступні задачі: - аналіз методів поверхневого зміцнення, для підвищення експлуатаційної надійності та якості авіаційних деталей; - дослідити процеси управління якістю нанесення жаростійких захисних покриттів на лопатках турбін авіадвигунів на підприємстві ТОВ «Paton Turbine Technologies»; - дослідити процеси управління якістю модифікованих поверхонь деталей авіадвигунів з використанням системи АСЕ Досягнення Конкуретної Переваги (Achieving Competitive Excellence); - дослідити та оцінити процеси сертифікації нанесення жаростійких захисних покриттів на лопатках турбін авіадвигунів на підприємстві ТОВ «Paton Turbine Technologies»; У кваліфікаційній роботі досліджені процеси управління якістю нанесення жаростійких захисних покриттів на лопатках турбін авіадвигунів на підприємстві ТОВ «Paton Turbine Technologies» з використанням системи АСЕ Досягнення Конкуретної Переваги (Achieving Competitive Excellence); Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується використовувати під час вдосконалення системи управління якістю методів нанесення покриттів на авіатранспортних підприємствах, при відновленні захистних покриттів на деталях авіаційної техніки, та під час практичних та теоретичних занять з сертифікації. The object of the study is the management of coating processes and quality control during the restoration of aircraft parts. The subject of the study is the quality control processes of applying heat-resistant protective coatings on the blades of turbines of aircraft engines The purpose of the research is: Study of processes of quality management of application of heat-resistant protective coatings on turbine blades of aircraft engines. In accordance with the goal, the following tasks were solved in the work: - analysis of surface strengthening methods to increase operational reliability and quality of aviation parts; - to investigate the processes of quality control of application of heat-resistant protective coatings on turbine blades of aircraft engines at the enterprise of Paton Turbine Technologies LLC; - to investigate quality management processes of modified surfaces of aircraft engine parts using the ACE Achieving Competitive Excellence system; - to investigate and evaluate the certification processes of application of heat-resistant protective coatings on turbine blades of aircraft engines at the enterprise of «Paton Turbine Technologies LLC»; In the qualification work, the processes of quality control of applying heat-resistant protective coatings on the blades of aircraft engine turbines at the company LLC "Paton Turbine Technologies" using the ACE system of Achieving Competitive Excellence (Achieving Competitive Excellence) were investigated; The materials of the qualification work are recommended to be used during the improvement of the quality management system of coating methods at air transport enterprises, during the restoration of protective coatings on parts of aviation equipment, and during practical and theoretical classes on certification.Item Процеси управління якістю роботи черв’ячних редукторів. Математична модель визначення критеріїв експлуатаційної ефективності(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Ладик Антон ДмитровичОб'єкт дослідження – процеси управління та параметри, які впливають на якість роботи черв'ячних редукторів. Предмет дослідження – система критеріїв для оцінки експлуатаційної ефективності черв'ячних редукторів, заснована на математичній моделі. Мета дослідження – розробка та верифікація математичної моделі, що дозволяє оптимізувати управління якістю роботи черв'ячних редукторів з урахуванням різних експлуатаційних умов. Методи дослідження – теоретичні дослідження виконані на основі аналізу наукової літератури, моделювання робочих процесів черв'ячних редукторів, а також експериментальна перевірка розроблених моделей на дійсних виробничих установках. Результати дослідження показують, що застосування розробленої математичної моделі значно підвищує ефективність процесів управління якістю редукторів за рахунок точнішого прогнозування їхніх характеристик і властивостей в різних режимах роботи. Модель демонструє хороші результати у визначенні оптимальних параметрів для змащування, температурних режимів та навантажень. Рекомендації на основі дослідження включають розробку та впровадження нових методів контролю та технічного обслуговування черв'ячних редукторів, що дозволить знизити витрати на їх експлуатацію та підвищити загальну надійність обладнання. Висновки дослідження стверджують, що математичне моделювання є ефективним інструментом у системі управління якістю черв'ячних редукторів, сприяючи підвищенню їх експлуатаційної ефективності та довговічності. Результати можуть бути використані для подальших наукових досліджень у даній області та покращення виробничих процесів. Object of the study - management processes and parameters that affect the quality of operation of worm gearboxes. Subject of the study - a system of criteria for assessing the operational efficiency of worm gearboxes, based on a mathematical model. The purpose of the study - development and verification of a mathematical model that allows optimizing the management of the quality of operation of worm gearboxes, taking into account various operating conditions. Research methods - theoretical studies were performed based on the analysis of scientific literature, modeling of working processes of worm gearboxes, as well as experimental verification of the developed models on real production facilities. The results of the study show that the use of the developed mathematical model significantly increases the efficiency of the quality management processes of gearboxes by more accurately predicting their characteristics and properties in different operating modes. The model demonstrates good results in determining the optimal parameters for lubrication, temperature conditions and loads. Recommendations based on the study include the development and implementation of new methods of control and maintenance of worm gearboxes, which will reduce the costs of their operation and increase the overall reliability of the equipment. The conclusions of the study state that mathematical modeling is an effective tool in the quality management system of worm gearboxes, contributing to increasing their operational efficiency and durability. The results can be used for further scientific research in this area and improving production processes.Item Підвищення експлуатаційної ефективності елементів космічних апаратів за допомогою використання іноваційних матеріалів(Державний університет "Київський авіаційний інститут", 2024) Панасюк Андрій АртуровичОб’єкт дослідження – посудини, що працюють під тиском, які є елементами космічних апаратів. Предмет дослідження – стандартні методи проектування, виготовлення та випробування посудин, що працюють під тиском, які використовуються у космічних апаратах і виготовленні з використанням інноваційних матеріалів. Мета дослідження – на основі детального аналізу міжнародних стандартів проробити методи проектування, виготовлення та випробування посудин, що працюють під тиском, а також дослідити підвищення їх експлуатаційної ефективності в космічних апаратів при використанні інноваційних композиційних матеріалів. Методи дослідження – аналіз технічної інформації, викладеної у наукових статтях компаній виробників і стандартизованих вимог відповідних стандартів по технологіям виготовлення та випробувань посудин, що працюють під тиском, дозволив детально проробити і використати методи проектування, виготовлення та випробування посудин, що працюють під тиском, експериментальні методи стандартних випробувань посудин, оболонки яких виготовлені з інноваційних матеріалів. Для проектування та чисельного моделювання розподілу напружень і деформацій посудин, що працюють під тиском, було використане програмне забезпечення ANSYS. Відповідно до результатів огляду та аналізу технічної інформації, викладеної у наукових статтях компаній виробників і стандартизованих вимог відповідних стандартів детально опрацьовані методи проектування, виготовлення та випробування посудин, що працюють під тиском, з метою підвищення їх експлуатаційної ефективності в космічних апаратів за допомогою використання новітніх композиційних матеріалів. Результати цієї роботи можуть бути використані при проектуванні, виробництві та випробуваннях посудин, що працюють під тиском, виготовлених як суцільнометалевими, так і з зовнішньою оболонкою з композиційних матеріалів. Результати кваліфікаційної роботи були представлені у доповіді “Методи контролю та випробування композитних посудин під тиском” авторів: Шевченко О.А., Панасюк А.А., Нитка С.М. на XІ Всесвітньому конгресі “Авіація в XXI столітті” – “Безпека в авіації та космічні технології”, який відбувся 25-27 вересня 2024 року в Національному авіаційному університеті, і опубліковані у вигляді тез доповіді у матеріалах конгресу. The object of the study is pressure vessels, which are elements of spacecraft. The subject of the study is standard methods for the design, manufacture and testing of pressure vessels used in spacecraft and manufactured using innovative materials. The purpose of the study is to develop methods for the design, manufacture and testing of pressure vessels, based on a detailed analysis of international standards, as well as to investigate the improvement of their operational efficiency in spacecraft when using innovative composite materials. Research methods are an analysis of technical information set out in scientific articles by manufacturing companies and standardized requirements of relevant standards for the technologies of manufacturing and testing of pressure vessels, which allowed us to develop in detail and use methods for the design, manufacture and testing of pressure vessels, experimental methods for standard tests of vessels, the shells of which are made of innovative materials. ANSYS software was used to design and numerically simulate the distribution of stresses and deformations of pressure vessels. According to the results of the review and analysis of technical information set out in scientific articles of manufacturing companies and the standardized requirements of relevant standards, methods for designing, manufacturing and testing pressure vessels have been worked out in detail in order to increase their operational efficiency in spacecraft through the use of the latest composite materials. The results of this work can be used in the design, manufacturing and testing of pressure vessels made both all-metal and with an outer shell of composite materials. The results of the qualification work were presented in the report “Methods for controlling and testing composite pressure vessels” by the authors: Shevchenko O.A., Panasyuk A.A., Nytka S.M. at the XI World Congress “Aviation in the 21st Century” – “Aviation Safety and Space Technologies”, which took place on September 25-27, 2024 at the National Aviation University, and published in the form of abstracts of reports in the congress materials.Item Система контролю якості паливно-мастильних матеріалів у державній авіації України(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Березівський, Назарій; Berezivskyi, NazariusОб’єкт дослідження – фізико-хімічні та триботехнічні властивості мастильних матеріалів при експлуатації. Предмет дослідження – критерії оцінки зміни змащувальних, антифрикційних та протизношувальних властивостей мастильних матеріалів. Мета дослідження - розробка методики оцінки триботехнічних властивостей ПММ для діагностики якості мастильних матеріалів в процесі експлуатації. Методи дослідження – теоретичні дослідження виконані на основі аналізу методів моніторингу мастильних матеріалів, оцінена якість мастильних матеріалів за статистичними даними зміни їх фізико-хімічних властивостей при експлуатації, проведено аналіз експлуатаційної якості олив з застосуванням загальних положень трибології, статистична оцінка лінійного зносу пар третя. Дослідження впливу мастильних матеріалів на тривалість та продуктивність наземної авіаційної техніки виявило ключові триботехнічні показники, такі як антифрикційність, реологія, змащення та протизношувальність. Лабораторні дослідження лінійного зносу показали, що температурні зміни та старіння оливи впливають на протизношувальні властивості. Олива TАД-17і втрачає ефективність під впливом експлуатаційних факторів. Рекомендації заміни мастильного матеріалу, враховуючи 20% зносу зубчастих передач, можуть підвищити тривалість та надійність механізмів наземної техніки. Отримані результати є основою для подальших наукових досліджень та розробки практичних рекомендацій у сфері моніторингу мастильних матеріалів у державній авіаційній службі України. Результати досліджень на лабораторному триботехнічному обладнанні можуть служити основою для подальших вдосконалень методів та стандартів оцінювання експлуатаційних характеристик авіаційних олив.Item Система управління охороною здоров`я та безпекою праці в комунальному підприємстві(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Павлюченко, МиколаОб'єкт дослідження – оцінювання рівня задоволеності населення житлово-комунальними послугами та самооцінювання діючої системи управління якістю на житлово-комунальних підприємствах. Предмет дослідження –діяльність міського комунального підприємства «КОСІВ». Мета дослідження – покращення якості житлово-комунальних послуг шляхом узагальнення та розвитку теоретико-прикладних засад, обґрунтування та розробки методичних підходів до формування СУЯ на підприємствах ЖКГ. У роботі розкрито особливості використання системного та процесного підходів до організації діяльності комунальних підприємств щодо забезпечення якості надання послуг, розглянуто структурні складові житлово-комунального комплексу; досліджено причини виникнення проблем в ЖКГ й ступень задоволеності споживачів якістю житлово-комунальних послуг через опитування; узагальнено результати самооцінки системи управління якості підприємств ЖКГ. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати у практичній діяльності керівникам та фахівцям, відповідальними за систему управління якістю житлово-комунальних господарств, а також можуть бути задіяні і використані в діяльності органів законодавчої і виконавчої влади при здійсненні реформ в ЖКГ як на місцевому, так і на загальнодержавному рівні.Item Система управління інформаційною безпекою в ІТ компанії(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Мамай, Богдан; Mamai, BohdanОб’єкт дослідження - Системи управління інформаційною безпекою (СУІБ) в ІТ компаніях. Предмет дослідження - Процеси, політики, та методології, які застосовуються в рамках СУІБ, з особливим акцентом на стандарт ISO/IEC 27001:2015 та його практичне впровадження в ІТ компаніях. Мета дослідження – Аналіз та розробка оптимізованих стратегій для управління інформаційною безпекою в ІТ компаніях, забезпечення відповідності сучасним стандартам безпеки та виявлення можливостей для підвищення ефективності впроваджених систем. Розробка програми з інтерфейсом для розрахунку рівня якості послуг аеропортового комплексу з однаковим ваговим коефіцієнтом. Методи дослідження – Комбінація якісного та кількісного аналізу, включаючи вивчення нормативних документів та аналіз кращих практик у галузі.Item Удосконалення процесу оцінки якості виробів з композиційних матеріалів в авіабудуванні(Національний авіаційний університет, 2023-12-21) Педан, Євген; Pedan, EugeneОб’єкт дослідження – міцністні характеристики композиційних матеріалів. Предмет дослідження – критерії оцінки стандартизованих випробувань при дослідженні міцності, пластичності, жорсткості композиційних матеріалів. Мета дослідження – удосконалення стандартів на механічні випробування при оцінці якості виробів з композиційних матеріалів для прогнозування міцністних характеристик композиційних матеріалів. Методи дослідження – систематизація та аналіз стандартів механічних випробувань композиційних матеріалів, методи оцінки механічних властивостей композиційних матеріалів, неруйнівні методи контролю якості виробів з композиційних матеріалів. В роботі запропоновано забезпечення якості виробів та конструкцій з композиційних матеріалів на етапі лабораторних та стендових випробувань шляхом комплексного аналізу їх механічних властивостей; розроблені пропозиції по удосконаленню стандартів оцінки міцністних показників композиційних матеріалів за рахунок введення додаткових методів аналізу властивостей матриці, волокон, навантажувально-швидкістних та температурних чинників з метою розробки рекомендацій щодо використання виробів з композиційних матеріалів в певних експлуатаційних умовах. Застосоване в роботі дослідження може використовуватись в практичній діяльності для удосконалення системи стандартизації в оцінці фізико-механічних властивостей композиційних матеріалів, направленої на підвищення надійності, стійкості та безпеки композиційних виробів та конструкцій в авіаційній галузі, галузі машинобудування та ін.